کالج

دانش آموزان آلمانی پس از گذراندن Gymnasium و دریافت مدرک Abitur می توانند برای ورود به دانشگاه درخواست بدهند.دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در آلمان نیز باید در یک فیلتراسیون علمی شرکت کنند تا به سطح تحصیلی دانش آموزان آلمانی برسند.
در مقایسه با سیستم آموزشی ایران و آلمان کالج ارتباط دهنده و تکمیل کننده راه ایرانیان (و همینطور چندین کشور دیگر) برای ورود به دانشگاه برای مقطع اول یعنی لیسانس یا رشته های پزشکی و دندانپزشکی هست.

کالج دوره یک ساله ای است (به طور نرمال) که در واقع شما را برای امتحان پایانی به نام FSP آماده میکند تا هم سطح تحصیلی دانش آموزان آلمانی شوید. کالج ها به طور نرمال زیر نظر دانشگاه هستند و شهریه ای ندارند.
شما با درخواست پذیرش از طریق دانشگاه و رشته مد نظر خود می توانید پس از گذراندن این مقطع برای ورود مستقیم به دانشگاه های آلمان در مقاطع لیسانس-پزشکی-دندانپزشکی- داروسازی درخواست بدید
سطح مورد نیاز برای پذیرش کالج حداقل مدرک زبان B1 آزمون موسسه گوته است. بدیهی است که ارایه مدرک زبان بالاتر انتخاب های بیشتری را در اختیار خود قرار میدهید.
پس از اخذ پذیرش کالج شما به یک امتحان ورودی فراخوانده میشوید که باید در آن امتحان که عموما شامل زبان آلمانی و ریاضی در حد دوره سوم دبیرستان است قبول شوید. برای دوستان عزیز که با تیم کالج ما در ارتباط باشند یک سری منابع نیز در نظر گرفته می شود.
هزینه ها در کالج عموما رایگان است چرا که شما زیر نظر دانشگاه وارد کالج میشوید.